Zamek z ogrodu

17 czerwca 2022 zainteresowani poznawaniem historii i Dolnego Śląska, udaliśmy się w podróż do Wałbrzycha, gdzie mieliśmy zaplanowaną wizytę w Zamku Książ, trzecim co do wielkości kompleksie zamkowym w Polsce, po Malborku i Wawelu.

Po dotarciu na miejsce, wędrując po zamku wspólnie z przewodnikiem poznaliśmy rys historyczny tego wyjątkowego, monumentalnego miejsca, które na przestrzeni wieków przechodziło z rąk do rąk, należało do różnych państw, było wielokrotnie rozbudowywane, ale także wielokrotnie niszczone podczas toczących się wojen. Tutaj historia arystokratycznego rodu von Hochberg przeplata się z nieodkrytymi po dziś tajemnicami II Wojny Światowej.

Po zwiedzeniu komnat i zamku przeszliśmy do pięknych ogrodów, napawając się przyrodą i pięknem miejsca oraz niesamowitą scenerią zamku.

Kontynuując podziwianie przyrody udaliśmy się do Palmiarnię powstałej z inicjatywy Jana Henryka XV, którą książę wybudował z myślą o swojej małżonce Daisy, która była miłośniczką pięknych kwiatów i oryginalnych roślin. Po dziś dzień palmiarnia prezentuje okazałe okazy roślin z różnych stron świata, w dawnej scenerii. W upalnym dniu, z przyjemnością spędziliśmy tutaj dłuższą chwilę.

Ostatnim miejscem na naszej podróżniczej mapie, było Muzeum Porcelany mieszczące się w pięknie odrestaurowanym Pałacu Albertich z 1801 roku. Tutaj podziwialiśmy zgromadzone zbiory pochodzące z wiodących, XIX-wiecznych manufaktur wałbrzyskich i innych fabryk dolnośląskich, wyroby z wytwórni europejskich: Niemiec, Austrii, Czech, Rosji, Danii, Francji, Holandii i Anglii. W muzeum nie brakuje akcentów ze słynnych polskich fabryk, jak z Chodzieży, Ćmielowa, Włocławka.

W miłej atmosferze, wśród uroczych uczestników ciekawie upłynął nam dzień. W późnych godzinach wieczornych bezpiecznie wróciliśmy do domów.

Do udziału w wycieczce zaprosił Dom Kultury w Zakrzowie.