Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

stary pikny sandomierz 1 20190823 1116297696Lato i czas wakacyjny dobiegają powoli do końca więc korzystając z pięknej pogody udaliśmy się w kolejną wakacyjna podróż, tym razem do pięknego Sandomierza. Chętnych na taką wyprawę było wielu, niestety nie wszystkich mogliśmy zabrać, autokar pomieścił 52 osoby.

22 sierpnia z Domów Kultury w Zagórza i Słomirogu wyjechała grupa dzieci, młodzieży oraz  dorosłych i ruszyliśmy poznawać jedno z najpiękniejszych miast

w Polsce, malowniczo położone u podnóża Gór Świętokrzyskich.

Sandomierz to miejsce, które warto i trzeba zobaczyć na własne oczy. Ten staropolski królewski gród, zachował po dzień dzisiejszy średniowieczny układ urbanistyczny, piękne budowle i kamienice z różnych okresów historii Polski, po których oprowadzał nas miejscowy przewodnik PTTK.

Spacerując zabytkowymi uliczkami poznawaliśmy najciekawsze miejsca i ich historię. Zwiedziliśmy Zamek Królewski, dawną siedzibę królów i książąt polskich, miejsce które przechodziło różne koleje, a w którym dziś mieści się Muzeum Okręgowe. Tutaj podziwialiśmy zbiory srebrnej zastawy stołowej, ekspozycje archeologiczne i etnograficzne, biżuterię z krzemienia pasiastego. Tutaj też znajduje się kopia korony prawdopodobnie noszonej przez króla Kazimierza Wielkiego w XIV wieku.

Dłuższą chwilę spędziliśmy na charakterystycznym pochyłym rynku, w sąsiedztwie pięknego renesansowego ratusza, wokół którego mieszczą się urokliwe kamieniczki z licznymi kawiarenkami, restauracjami, sklepy z pamiątkami i liczne galerie sztuki.
Wędrując uliczkami odwiedziliśmy Bramę Opatowską, jedyną zachowaną bramę wjazdowo do miasta, z której rozpościera się wspaniała panorama.
Obyliśmy również spacer Podziemną Trasą Turystyczną pod Starówką, dawnymi piwnicami i składami kupieckimi, dziś połączonymi w ciąg korytarzy o długości 470 m, ciągnącymi się pod XIII wiecznym miastem.

Zwiedzając Sandomierz, nie mogliśmy nie odwiedzić Świata Ojca Mateusza, wystawy z elementami scenografii i woskowymi postaciami głównych bohaterów znanego serialu Ojciec Mateusz.

Niestety nie udało się nam zobaczyć wszystkich najciekawszych miejsc w Sandomierzu, ale i nie takie było nasze zamierzenie. Uczestnikom pokazaliśmy miejsce, które warto jeszcze odwiedzić i indywidualnie go poznawać.

Z pewnością warto było udać się w odległą podróż i odwiedzić to piękne, historyczne miasto położone nad Wisłą.